Obrir una botiga en línia i promocionar les pàgines webs dels comerços del Ripollès en els principals cercadors d’Internet i en les xarxes socials pot ajudar als negocis a captar nous clients entre un nombrós públic potencial que cerca els seus productes a Internet. Aquesta és la conclusió de la Jornada PIMESTIC del sector comercial celebrada aquest dimarts a Ripoll. La jornada, impulsada per la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació, per l’agència ACC1Ó i que ha comptat amb el suport de l’Ajuntament de Ripoll i la Unió de Botiguers de Ripoll, ha reunit a una trentena d’empresaris interessats en aprofitar al màxim totes les possibilitats de negoci que ofereix Internet.
A la jornada es va presentar l'expemple d'un negoci del Ripollès Ca la Núria i la seva recent aposta per les TIC amb la posta en marxa d'un portal web.
En aquest sentit, la promoció a la xarxa esdevé clau perquè els comerços del Ripollès puguin consolidar Internet com un canal de venta dels seus productes. Per això, els comerciants s’han interessat l’ús d’eines de màrqueting electrònic com el posicionament web que permet mostrar el web de les empreses entre els primers resultats dels cercadors.
A més, en la jornada també s’ha remarcat la importància d’utilitzar les xarxes socials per oferir informació sobre els comerços de la comarca. Aquest tipus d’aplicacions, en molts casos gratuïtes i amb un número creixement de d’usuaris, permeten a les empreses obrir un perfil corporatiu en el que poden publicar els seus productes i ofertes. Segons els comerciants, això pot suposar una comunicació més directe amb potencials clients d’arreu del món que cerquen els seus productes i una millora pel que fa a la relació i fidelització dels clients habituals. Els directoris en línia especialitzats en la venta de productes també són solucions 2.0 per promocionar l’empresa a la xarxa.
D’altra banda, l’ús de sistemes d’informació gerencial com l’ERP (Entrerpise Resource Planning) per ordenar tota la informació referent als proveïdors ha estat una altra de les solucions TIC que s’ha destacat en la sessió. Aquestes aplicacions permeten als empresaris detectar amb major rapidesa les seves necessitats i millorar l’accés a tota la informació necessària pel dia a dia de l’empresa.
Per tal d’ajudar als empresaris en la implantació d’aquests tipus de solucions TIC, des del Pla PIMESTIC s’ofereix als empresaris el Servei d’orientació que permet a les empreses rebre de un assessorament tècnic neutre de mans d’un expert en noves tecnologies homologat per la Generalitat. D’aquesta manera, les empreses poden triar diversos tipus d’orientació segons les seves necessitats.
El nou servei de posicionament web està especialment adreçat a empreses que disposen de pàgina web i volen aconseguir més visibilitat en la xarxa col•locant-la en els primers llocs dels resultats dels cercadors d’Internet. El servei es pot sol•licitar en línia http://www.pimestic.cat/servei-orientacio/que-es.html
El web de PIMESTIC http://www.pimestic.cat/ també ofereix altres recursos útils perquè les empreses coneguin què són les TIC i com millorar els negocis per mitjà de les noves tecnologies. Les Guies d’empresa, una guies informatives descarregables sobre solucions TIC empresarials, i la possibilitat de realitzar un autodiagnosi en línia perquè els negocis analitzin quin és el seu estat de digitalització són alguns dels recursos més destacats.
El pla PIMESTIC compta amb un pressupost de 20 milions d’euros per al període 2007-2010 i contempla diverses actuacions per tal de millorar la competitivitat de les empreses catalanes, mitjançant la introducció i la utilització eficient de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC). Amb tot, la digitalització dels processos interns de l’empresa és una de les condicions necessàries per tal d’assegurar la viabilitat de les empreses en el futur.
És per aquest motiu que el pla PIMESTIC vol maximitzar la percepció de valor de la tecnologia a les empreses catalanes, entenent que els principals obstacles són el desconeixement del valor d’aquesta mateixa, la falta de formació i coneixement, la desconfiança i la manca d’adaptació a les necessitats de les empreses. Per aquest motiu les jornades són un dels principals eixos d’actuació del pla, ja que tenen l’objectiu d’informar als empresaris de tot el territori dels avantatges que els poden oferir les TIC per millorar la competitivitat dels seus negocis.
Des de l’inici del pla PIMESTIC i fins a desembre de 2009 s’ha realitzat un total de 205 jornades arreu del territori amb més de 10.000 assistents.
En aquest sentit, la promoció a la xarxa esdevé clau perquè els comerços del Ripollès puguin consolidar Internet com un canal de venta dels seus productes. Per això, els comerciants s’han interessat l’ús d’eines de màrqueting electrònic com el posicionament web que permet mostrar el web de les empreses entre els primers resultats dels cercadors.
A més, en la jornada també s’ha remarcat la importància d’utilitzar les xarxes socials per oferir informació sobre els comerços de la comarca. Aquest tipus d’aplicacions, en molts casos gratuïtes i amb un número creixement de d’usuaris, permeten a les empreses obrir un perfil corporatiu en el que poden publicar els seus productes i ofertes. Segons els comerciants, això pot suposar una comunicació més directe amb potencials clients d’arreu del món que cerquen els seus productes i una millora pel que fa a la relació i fidelització dels clients habituals. Els directoris en línia especialitzats en la venta de productes també són solucions 2.0 per promocionar l’empresa a la xarxa.
D’altra banda, l’ús de sistemes d’informació gerencial com l’ERP (Entrerpise Resource Planning) per ordenar tota la informació referent als proveïdors ha estat una altra de les solucions TIC que s’ha destacat en la sessió. Aquestes aplicacions permeten als empresaris detectar amb major rapidesa les seves necessitats i millorar l’accés a tota la informació necessària pel dia a dia de l’empresa.
Per tal d’ajudar als empresaris en la implantació d’aquests tipus de solucions TIC, des del Pla PIMESTIC s’ofereix als empresaris el Servei d’orientació que permet a les empreses rebre de un assessorament tècnic neutre de mans d’un expert en noves tecnologies homologat per la Generalitat. D’aquesta manera, les empreses poden triar diversos tipus d’orientació segons les seves necessitats.
El nou servei de posicionament web està especialment adreçat a empreses que disposen de pàgina web i volen aconseguir més visibilitat en la xarxa col•locant-la en els primers llocs dels resultats dels cercadors d’Internet. El servei es pot sol•licitar en línia http://www.pimestic.cat/servei-orientacio/que-es.html
El web de PIMESTIC http://www.pimestic.cat/ també ofereix altres recursos útils perquè les empreses coneguin què són les TIC i com millorar els negocis per mitjà de les noves tecnologies. Les Guies d’empresa, una guies informatives descarregables sobre solucions TIC empresarials, i la possibilitat de realitzar un autodiagnosi en línia perquè els negocis analitzin quin és el seu estat de digitalització són alguns dels recursos més destacats.
El pla PIMESTIC compta amb un pressupost de 20 milions d’euros per al període 2007-2010 i contempla diverses actuacions per tal de millorar la competitivitat de les empreses catalanes, mitjançant la introducció i la utilització eficient de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC). Amb tot, la digitalització dels processos interns de l’empresa és una de les condicions necessàries per tal d’assegurar la viabilitat de les empreses en el futur.
És per aquest motiu que el pla PIMESTIC vol maximitzar la percepció de valor de la tecnologia a les empreses catalanes, entenent que els principals obstacles són el desconeixement del valor d’aquesta mateixa, la falta de formació i coneixement, la desconfiança i la manca d’adaptació a les necessitats de les empreses. Per aquest motiu les jornades són un dels principals eixos d’actuació del pla, ja que tenen l’objectiu d’informar als empresaris de tot el territori dels avantatges que els poden oferir les TIC per millorar la competitivitat dels seus negocis.
Des de l’inici del pla PIMESTIC i fins a desembre de 2009 s’ha realitzat un total de 205 jornades arreu del territori amb més de 10.000 assistents.